Monday, July 28, 2014

Organizational Excellence - ထူးကဲေျပာင္ေျမာက္ေသာဖြဲ႕စည္းမႈ (ေဒၚရီရီျမင့္)

 
ထူးကဲေျပာင္ေျမာက္ေသာကုမၸဏီမ်ား၏ ေကာင္းျခင္းလကၡဏာ ရွစ္ျဖာ
        Consultants Tom Peter နဲ႕ Robert Waterman ေရးသားတဲ့ In Search of Excellence စာအုပ္ကေန အထူးေက်ာ္ၾကားလာတဲ့ သေဘာတရားလမ္းညႊန္မႈျဖစ္လာပါတယ္။ စီးပြားေရးကုိပုိေရးရွင္းေတြအဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးေကာ္ပုိေရးရွင္း ႀကီးေတြျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ျဖစ္ဖုိ႔မွာ မိမိအလုပ္သမားေတြရဲ႕စြမ္းအားကုိ နားလည္အားယူၿပီး အလုပ္ကုိအားကုန္သြင္းလုပ္ဖုိ႔သာ လုိပါတယ္လုိ႔ဆုိထားပါတယ္။

          In Search of Excellence ရဲ႕စြမ္းအားနဲ႕ သေဘာတရားကုိ အေကာင္းဆုံးလုပ္ဖုိ႔ လမ္းညႊန္မႈမွာ ကမာၻတစ္ဝန္းပ်ံ႕ႏွံ႕ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ကာလအတြင္း ေရရွည္ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိတဲ့အဖြဲ႕အစည္းေပါင္း ၄၁ ဖြဲ႕ကေန ၁၄ ဖြဲ႕စီစစ္ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ရတဲ့အေၾကာင္းေတြ ေဖာ္ထုတ္သုံးသပ္ခဲ့ပါတယ္။
          ထူးခြ်န္ေအာင္ျမင္တဲ့ Excellence အဖြဲ႕အစည္းေတြ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ျပခဲ့တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြကေတာ့ Boeing ၊ Caterpillar ၊ Dana ၊ Delta Air Lines ၊ Digital Equipment ၊ Emerson Electric ၊ Fluor ၊ Hewlett Packard ၊ IBM ၊ Johnson and Johnson ၊ McDonald’s ၊ Procter and Gambale နဲ႔ 3M တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားစုဟာ ကမာၻေက်ာ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
          စီးပြားေရးေကာ္ပုိေရးရွင္းေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ရပ္တည္မႈတုိ႔မွာ မ်ားစြာရႈပ္ေထြးၿပီး အေၾကာင္းအရင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏုိင္ပါတယ္။ အဆုံးမွာ တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု ဆက္စပ္ေနတဲ့  S ခုႏွစ္လုံးပါတဲ့ ေဘာင္တစ္ခုအျဖစ္အခ်ဳပ္ၿပီး ထူးခြ်န္ေအာင္ျမင္မႈအေၾကာင္းေတြ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္ ။
          “ S ” ခုနစ္လုံးမွာ Structure ဆုိတဲ႔တည္ေဆာက္မႈ၊ Strategy ဆုိတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ၊ System ဆုိတဲ့စနစ္၊ Staff  ဆုိတဲ့ဝန္ထမ္းေတြ၊ Style ဆုိတဲ့လုပ္ကုိင္တဲ့ဟန္၊ Skill ဆုိတဲ့ကြ်မ္းက်င္မႈနဲ႔ Shared Values ဆုိတဲ့တူညီစြာ လက္ခံၾကတဲ့တန္ဖုိးထားမႈတုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
          ဒါ႔ျပင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဘာသာရပ္မွာ လက္ခံက်င့္သုံးေနတဲဓမၼဓိဌာန္အယူအဆေတြမွာ မွန္ႏုိင္တာထက္မွားႏုိင္တာေတြလည္းရွိကုိေထာက္ပျပၿပီး ထူးခြ်န္ေကာင္းမြန္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ေတြ႕ျမင္ရတဲ့ အခ်င္းလကၡဏာေတြကုိေထာက္ျပပါတယ္။
          (၁) Bias for Action -  လုပ္စရာရွိရင္ သိပ္မေတြေဝဘဲ ထလုပ္တဲ့ အေလ႔အထေတြ႕ရျခင္း။
          (၂) Close to the Customer - မိမိကုန္ပစၥည္းကုိ ဝယ္ယူအသုံးျပဳသူေတြနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ရွိၿပီး ယင္းတုိ႔လုိအပ္ခ်က္ကုိ ထင္ဟပ္ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ရန္။
          (၃) Autonomy and Entrepreneurship - လြပ္လပ္ခြင့္ႏွင့္စီးပြားေရးသေဘာအရ စြန္႔စားလုပ္ကုိင္မႈ ။
          (၄) Productivity Through People - လူေတြကုိအေျခခံၿပီး ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းရည္ရယူျခင္း (ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစြမ္းရည္နဲ႔ အရည္အေသြးေကာင္းဖုိ႔ လုပ္သားေတြနဲ႕ ႀကီးၾကပ္သူေတြက အဓိကက်တယ္လုိ႔ လက္ခံၿပီး စက္အားနဲ႔ ေငြရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကုိ အဓိကမထားေပ။)
          (၅) Hands-on and Value –driven – “Management by Walking Around” ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းေပၚထြက္ရတဲ့အေၾကာင္းမွာ McDonald’s အပါအဝင္အခ်ဳိ႕ကုမၸဏီအႀကီးအကဲေတြဟာ အလုပ္ခြင္နဲ႕အေရာင္းဆုိင္ေတြဆီ ပုံမွန္သြားေရာက္ေလ႔လာတဲ့ အေလ႔အက်င္႕ရွိတာကုိ ညႊန္ထားပါတယ္။
          (၆) Stick to the Knitting - သုိးေမြးထုိးတက္ရင္ သုိးေမြးထုိးတာပဲလုပ္ပါလုိ႔ဆုိတာကေတာ့ မိမိကြ်မ္းက်င္ရာကုိသာ လုပ္ပါလုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ Johnson and Johnson နဲ႕ Proctor and Gamble တုိ႔ဟာ အဲဒီကုမၸဏီမ်ဳိးပါ။
          (၇) Simple form, Lean Staff - ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အဲဒီကုမၸဏီမွာ Project ေတြနဲ႔ လုပ္တာမ်ဳိးမရွိဘဲ ရုိးရွင္းၿပီး ထိပ္ပုိင္းအုပ္ခ်ဳပ္သူလည္းနည္းပါတယ္။ ပုံစံရုိးရုိးနဲ႔ ဝန္ထမ္းသိပ္မမ်ားတာကုိဆုိလုိတာပါ။
          (၈) Simultaneous Loose + Tight Properties - တစ္ခ်ိန္တည္းမွာေခ်ာင္လည္းေခ်ာင္၊ က်ပ္လည္းက်ပ္တဲ့ အေနအထားကုိဆုိလုိတာပါ။ ဗဟုိကေနခ်ဳပ္ကုိင္တဲ့ အေနအထားကုိဆုိလုိတာပါ။ ဗဟုိကေနခ်ဳပ္ကုိင္တဲ့ ပုံစံမ်ဳိးရွိသလုိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ ႀကီးၾကပ္သူေတြမွာေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္အေရးပါတဲ့၊ တန္ဖုိးထားတဲ့ကိစၥေတြက်ရင္ေတာ့ အေလွ်ာ့မေပးပါဘူး။
                   ထူးကဲေျပာင္ေျမာက္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ထားတဲ့အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာလည္း သက္တမ္းရွည္မယ္လုိ႔ မေျပာျပႏုိင္တာေတြ႕ႏုိင္တာေတြ႕ရပါတယ္။ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ သုံးပုံႏွစ္ပုံဟာ ငါးႏွစ္ကာလအတြင္း အခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေျဖရွင္းေနရၿပီး တစ္ဖြဲ႕ကေတာ့ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ရတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ပ်က္စီးမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားမွာ ရွင္သန္ႏုိင္ဖုိ႔လႈပ္ရွားၾကရတာျဖစ္တယ္ဆိုတာ လူအမ်ားလက္ခံႏုိင္တဲ့သေဘာတရားတစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။

ႏုိဝင္ဘာလ၊ ၂၀၁၃ (CEO - စီးပြားေရးႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲမႈမဂဇင္း )  စာမ်က္ႏွာ (၂၆ - ၂၇) မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments: