ဂ်ဴးလိယက္
အတြဲ ၂၈ ၊ အမွတ္ ၅၅၉ ( ၂ - ၈ ၊ ၃၊ ၂၀၁၂)
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေလပိုင္နက္အတြင္း ျဖတ္သန္းသြားသည့္ ႏုိင္ငံတကာ
ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ေလေၾကာင္း
ျဖတ္သန္းခအျဖစ္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၆၀ ခန္႔ ရရွိ
ခဲ့ရာ ယမန္ႏွစ္ဘ႑ာႏွစ္က ၀င္ေငြျဖစ္
သည့္ ေဒၚလာ ၄၅ သန္းခန္႔ထက္
၀င္ေငြ ပိုေကာင္းခဲ့ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး
၀န္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန
စာရင္းမ်ားက ေဖာ္ျပသည္။အတြဲ ၂၈ ၊ အမွတ္ ၅၅၉ ( ၂ - ၈ ၊ ၃၊ ၂၀၁၂)
"ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္းမွာ တစ္ပိုင္းက စီးပြားေရးအရ ၀င္ေငြရမႈ ရွိသလို တစ္ပိုင္းက တာ၀န္ယူရမႈလည္း ရွိတယ္။ ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ကိစၥ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ေလပိုင္နက္ျဖတ္ ေက်ာ္ခ ပိုက္ဆံေပးရတယ္။ ေလေၾကာင္း လမ္းၫႊန္ခမွာ ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ တာတင္မဟုတ္ဘဲ Search and Rescue ေပ်ာက္ဆံုးရင္ ရွာေဖြကယ္ ဆယ္ဖို႔၊ မိုးေလ၀သ သတင္းျဖန္႔ေပးဖုိ႔ အကုန္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္းဟာ ဆင္း သက္ခ၊ ရပ္နားခတို႔အေပၚက ျဖတ္ပ်ံခ ကိုလည္း ပိုက္ဆံေပးရတယ္"ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ ေအာ္ႏွင့္ ထိစပ္ေနျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ ေလပိုင္နက္မဟုတ္ေသာ္လည္း မိမိ တာ၀န္ယူရသည့္ အပိုင္းတြင္ ပါ၀င္ေန ျခင္း၊ အျခားေသာ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားက အေနာက္ႏိုင္ငံဘက္သို႔ ထြက္လိုလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား ဘက္မွ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားဆီသို႔ သြား လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေပၚမွ ျဖတ္သန္းရသည့္အတြက္ ၀င္ေငြ ရရွိေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
"ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္ခ၊ ျဖတ္သြား တဲ့ အစိတ္အပိုင္းကို တာ၀န္ယူရတယ္။ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြက အဲဒီအခြင့္အေရးမရ ၾကဘူး"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံတကာခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္ အမ်ားစုမွာ အေရွ႕အေနာက္ ပ်ံသန္းၾက ၿပီး ေလေၾကာင္းအေျခအေနအရ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕ ေအာက္ဘက္ႏွင့္ ေတာင္ဘက္ပင္လယ္ျပင္အၾကား ကုန္း တြင္းပိုင္းေပၚမွ စုၿပီးပ်ံသန္းၾကကာ အဆုိပါ ေလယာဥ္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ လမ္းၫႊန္ေပးရန္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ထား၀ယ္တြင္ ေရဒါသံုးခု တပ္ဆင္ထား သည္ဟု သိရသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေပၚ တြင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းလမ္းေၾကာင္း ၂၀ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment